inloggen
pagina afdrukken |
Mail deze vacature
Vacatures »
Schuldhulpverlener / budgetcaoch
Vacaturedetails
Vacaturenummer |
BWLU03 |
Vacaturenaam |
Schuldhulpverlener / budgetcaoch |
Startdatum |
01-01-2025 |
Einddatum |
31-12-2025 |
Locatie |
Eindhoven en omgeving |
Opdrachtgever |
Be Well Zorgprofessionals |
Over de functie |
Ben jij de ervaren, enthousiaste collega die zowel vanuit de preventieve, curatieve en collectieve inzet schuldhulpverlening en budgetcoaching kan bieden aan inwoners? |
Wat verwachten we van je |
- Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur social work of sociale studies aangevuld met een opleiding in de richting schuldhulpverlening / budgetcoaching;
- Enige kennis en of ervaring met Vroegsignalering;
- Minimaal 2 jaar ervaring met schuldhulpverlening en budgetcoaching is zeer gewenst;
- Je hebt affiniteit met schuldenproblematiek en schuldhulpverleningsdoelgroep. En bij voorkeur kennis ook van preventie, vroegsignalering (is pluspunt) en nazorg;
- Je bent op de hoogte van recente ontwikkelingen binnen het vakgebied;
- Je bent klant- en resultaatgericht, bezit goede communicatieve eigenschappen, je durft mensen aan te spreken op hun gedrag en je kunt goed samenwerken;
- Je bent in staat om zelfstandig en gestructureerd te werken. Een nauwkeurige en accurate werkhouding. En in staat in mee te denken in vernieuwend aanbod op basis van de ontwikkelingen;
- Collegiaal en goed kunnen samenwerken.
|
Wat bieden we je |
In jouw rol als schuldhulpverlener:
- Voer je gesprekken met klanten bij nieuwe aanmeldingen;
- Screen je klanten bij nieuwe aanmeldingen en beoordeel je welke dienstverlening het meest/best passend is;
- Voer je intakegesprekken met klanten fase 1;
- Inventariseer je het volledige klantdossier;
- Beoordeel je of er sprake is van problematische dan wel niet-problematische schuldsituatie;
- Beoordeel je de voortgang traject SHV en bepaalt welke modules ingezet moeten worden;
- Maak je een duidelijk en overzichtelijk Plan van Aanpak;
- Stabiliseer je klanten in fase 1 (inzetten middelen t.b.v. voorbereiding richting minnelijk traject zoals bijv. budgetbeheer); en inzet van bijvoorbeeld budget coaching of legt contact met schuldeisers om te komen tot (tijdelijke) regeling;
- Neem en houd je contact met ketenpartners en zorg je voor de juiste verwijzing van klanten (bijv. richting Sociaal Raadslieden, formulierenbrigade, etc);
- Bewaak je stabilisatietraject;
- Zorg je voor de overdracht richting schuldregeling zodat het minnelijk traject direct ingezet kan worden;
- Voer je project vroeg signalering schulden uit;
- Organiseer je budgettrainingen aan diverse doelgroepen, workshops en trainingen voor inwoners, maar ook voor partners en vrijwilligers in het kader van signaleren van schulden;
- Moet je om kunnen gaan met samenhangende psychosociale problematiek, die met schuldhulpverlening verbonden is.
In jouw rol als budgetcoach:
- Voer je (intake)gesprekken met inwoners bij nieuwe aanmeldingen;
- Stel je inkomsten en uitgaven vast en het opstellen van een maandbegroting;
- Stel je schuldenpatroon vast en de mogelijke oorzaken;
- Bied je inzicht in (nieuwe) financiële situatie en de stabilisering van het financieel op orde houden;
- Pas je coaching-methoden en gesprekstechnieken toe zoals motiverende gespreksvoering;
- Geef je trainingen en informatiebijeenkomsten voor groepen;
- Maak je een plan van aanpak;
- Begeleid je inwoners in de vorm van trajecten;
- Verwijs je door naar andere instanties;
- Houd je contact met ketenpartners;
- Bied je vroegtijdige ondersteuning en signaleer je.
|
Functieverband |
Contract |
Salarisindicatie |
Conform CAO |
Arbeidsvoorwaarden |
|
Aanvullende informatie |
De sollicitatieprocedure verloopt exclusief via Ramon van der Stelt, Commercieel Partner bij Be Well.
Geschikte kandidaten worden tijdens de 1ste selectie gesproken door Ramon, een 2e gesprek volgt met de collega's van onze opdrachtgever.
Be Well is bereikbaar via het mailadres solliciteren@bewellprofs.nl en per telefoon 043-3659288 / 06 14 69 34 88 (telefoonnummer Ramon).
|
Functiebeschrijving
Functienummer |
BWINT20 |
Functienaam |
Maatschappelijk werker |
Doel |
Het ondersteunen van cliënten bij het oplossen van en omgaan met hun problemen in het dagelijkse leven. Het uiteindelijke doel is het stimuleren van zelfregie en participatie in de samenleving. |
Plaats in de organisatie |
Je werkt in een multidisciplinair team. |
Resultaatgebieden |
- Je brengt de problemen op alle levensgebieden in kaart (casemanagement/regisseur);
- Je neemt deel aan het multidisciplinair overleg;
- Je onderhoudt de contacten met gemeentelijke instanties en andere zorgverleners;
- Je onderhoudt en neemt initiatief in een goede samenwerking met ketenpartners;
- Je verricht diverse administratieve en registratieve werkzaamheden.
|
Competenties |
- Zelfsturing en ontwikkeling;
- Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
- Beslissen;
- Communicatieve vaardigheden;
- Signaleren;
- Proactief gedrag;
- Zelfstandig werken en samenwerken;
- Doorzettingsvermogen;
- Stressbestendig en een groot incasserings- en improvisatievermogen;
- Analytisch denkvermogen.
|
Kennis & vaardigheden |
- Je hebt een afgeronde opleiding hbo Social Work (uitstroomprofiel MWD);
- Je functioneert goed in een multidisciplinair samenwerkingsverband en je beschikt over een hoge mate van collegialiteit, zelfstandigheid en flexibiliteit;
- Je hebt een cliëntgerichte, integere en kwaliteitsgerichte werkhouding;
- Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Je hebt bij voorkeur al ervaring in een vergelijkbare rol en/of met de doelgroep;
- Op basis van een VOG wordt nagegaan of er sprake is van een integere werkhouding, waarbij omgegaan kan worden met vertrouwelijke informatie.
|
Aanvullende informatie |
Dankzij onze competentie en persoonlijkheidstest ben je er zeker van dat je matcht met de organisatie en de functie. |